DanishEnglishSpanish
DanishEnglishSpanish
DanishEnglishSpanish

Kundeoplevelser

Kundeoplevelser

Gode kundeoplevelser, som du kan blive inspireret af til din virksomhed

Oplevelserne er enten nogle jeg selv har haft eller andre har bidraget med. Kundeoplevelser, der har sat et aftryk og giver positiv omtale i ZMOT.

God inspirationslyst

Inma gør mig tryg som kunde

Fugaro

Jeg har købt 3 par shorts hos Fugaro i Marbella, og efter et par måneder begyndte det ene par at give sig i syningen og jeg kørte derfor ned til butikken med dem. De vil gerne reparere dem og jeg sagde så til ham der betjente mig, at jeg bor i Benalmadena og har over 50km herned …hvorefter en af hans kvindelige kollegaer, Inma, vender sig om og siger, jeg bor i Fuengirola (lige ved siden af Benalmadena) og jeg kan sagtens tag dem og vi kan mødes der.

Senere gik lynlåsen i stykker i de samme shorts og igen afleverede jeg dem til Inma i Fuengirola og efter 2 dage hentede dem igen.

Inma yder en fantastisk kundeservice og gør mig tryg ved at købe mere tøj hos Fugaro i Marbella.

Oplevet af Torben Lorentsen, November 2022

Et AFTRYK der huskes…

Komandoo, Maldiverne

Vi valgte at blive gift på Maldiverne, nærmere bestemt Komandoo og en fantastisk ceremoni, fyldt med kærlighed.

Hver gang der kom en vandflyver, blev gæsterne hentet i en båd ved landingsplatformen og når båden lagde til ved broen, går gæsterne lige ind på receptionen. Ved receptionen bliver de modtaget trommer, klap og sang – HVERGANG.

For det første føler man sig virkelig velkommen i nuet og samtidig er det en af de ting vi husker og de har dermed sat et aftryk, der giver positiv omtale i ZMOT.

Hvis du vil vide mere om ZMOT, så se videoen i toppen af denne side.

Oplevet af Torben Lorentsen, Oktober 2022

Hvad gør du for en kunde der bliver overrasket på en mindre heldig måde?

Flammen Kolding

Det har Ida HP, der er souschef på Restaurant Flammen i Kolding, fuldstændig styr på.

Jeg havde bestilt bord via telefon og dermed i deres Callcenter og ville rigtig gerne have haft et bord kl. 18 eller 18.30, der var dog først ledige borde kl. 20 – da tænderne løb i vand efter Flammens overdådige kødbuffet, valgte jeg at acceptere. Vi var der præcis kl. 20 og nød maden mens vi hyggesnakkede. Da klokken nærmede sig 21.30, kom en sød tjener ned og gjorde os opmærksomme på, at buffeten lukker kl. 21.30….øh HVAD – det ville da være rart at have fået at vide lidt tidligere. Det beklager jeg sagde tjeneren og gik.

Vi skyndte os til buffeten og fyldte tallerknerne igen og da vi havde sat os, kom Ida og spurgte om vi ikke havde fået oplyst at buffeten lukkede kl. 21.30, da vi bestilte bord?
Nej, det havde jeg ikke…
Ida: Den må jeg tage med Callcenteret, for det skal de oplyse. Hvad siger I til at jeg giver en valgfri dessert, som et plaster på såret?
Det lød som en god ide, omend at der ikke var meget plads i maven, men godt smagte det 🙏😃💚

Pointe: Fremfor at tjeneren lod som ingenting, informerede han souschefen, der kommer med en forklaring og kompenserer – på en hyggelig og nærværende måde.

Bliv ved med at bruge din skønne personlighed på den nærværende måde Ida HP – Flammen kan kun være glad for dig.

Her ser du Ida sammen med 2 af hendes fantastiske kolleger.

Oplevet af Torben Lorentsen, Oktober 2022

Lækkert undertøj med fantastisk betjening

lingeri hunkemüller

Jeg var lige blevet single efter 7 års forhold og to børn. Jeg skulle bruge noget nyt undertøj så jeg kunne føle mig lidt lækker og tog derfor i Hunkemøller.

Jeg går ind i butikken og bliver mødt af en sød ung medarbejder, der spørg om hun kan hjælpe mig med noget og det kan hun jo godt.
Sammen får vi fundet en masse sæt som ville passe til mig ud fra de ting jeg fortæller hende. Jeg går ind og prøver alle sættene. Hun kommer og kigger og hjælper hver gang jeg har fået et nyt sæt på, så jeg får de rigtige størrelser og de modeller der passer til min krop.

Vi går op til kassen og fordi hun har været så sød ender jeg også med at falde i en god snak med hende og hun får hele historien om at mig og min kæreste var gået fra hinanden. Hun var glad for at kunne hjælpe mig.

Jeg gik direkte op på mit arbejde igen efter og fortalte om den gode oplevelse og har også fortalt videre om hende til mine veninder.
Jeg nægter nu at købe undertøj i andre butikker. Hver gang jeg trænger til noget nyt, går jeg i Hunkemøller og ser om hun er på arbejde og er hun der ikke kommer jeg igen en anden dag, så det er hende der kan hjælpe mig.
Hun synes også jeg var mega sød, så nu kommer hun også fast og shopper hos mig.

Oplevet af Sisse Petersen

Julegaveindkøb på cykel…

all about kids

All about Kids i Odense…

Jeg havde været ude i Odense og købe julegaver og var godt pakket op og skulle cykle hjem. Jeg skulle ind i all about kids og købe de sidste ting ind hvor jeg bliver betjent af det altid søde personale de har, vi står og snakker mens de pakker ind hvor jeg får sagt “det bliver spændene at cykle med dette hjem” Hvor hun så spørg hvor jeg da bor? På daværende tidspunkt var det 15 km. udenfor Odense. Så siger hun jamen skal jeg ikke bare køre alle dine vare hjem til dig når jeg har fri om 1 time. Virkelig en stor hjælp og en kæmpe kæmpe service.

De har Odenses gladeste og venligste personale og har altid tid til hjælp af kunder og tid til at snakke med alle børnene der også kommer forbi.

Deltager i kurset “Vær dig selv og få glade kunder”

Cirkulær omtale…

restaurant tjener

En oplevelse min kæreste og jeg har haft på en feriedestination – her har positiv omtale været på en måde cirkulær. Vi blev anbefalet at komme ud og spise på en bestemt restaurant, grundet maden. Til trods for en vis form for skepsis (da vi ofte har været ude og spise efter anbefalingerne og alligevel blevet skuffet), blev vi meget positivt overraskede.

Da vi kom ind på spisestedet, lagde vi mærke til at flere tjenere havde bemærket os og anerkendt vores tilstedeværelse ved at smile og holde en øjenkontakt, uden at være påtrængende.

De formåede at skabe en stemning, der gjorde at vi følte os mere som deres bekendte end kunder. Der blev taget hånd om os – tjenerne kom og sørgede for vi ikke manglede noget (igen uden at være for meget) og der blev udvekslet lidt venlig smalltalk uden at det føltes kunstigt.

Vi blev sendt af sted igen af vinkende tjenere og kokke – næste gang vi kom kunne de huske os. Det er noget kunderne værdsætter.

Vi gik ind på et online forum, beskrev vores oplevelse og lavede endnu en anbefaling. En form for digital word of mouth, som i dag er yderst vital.

Oplevet af Julia Katarzyna Bazulka

Kunden vælger butik ud fra indpakningen af gaver…

– det er nogle gange de små ting, der gør forskellen…

Jeg har lige siddet og givet feedback på opgaverne til et kursus “Vær dig selv og få glade kunder”. Her skal kursisterne fortælle en positiv ZMOT historie og her kom denne besvarelse:

Der er virkelig mange i kø i Bahne.
En kunde kommer op til mig ved disken og vil gerne købe et royal Copenhagen fad, og det var til julegave.
Vi står og smalltalker lidt, hvorefter at hun spørger mig om vi altid pakker ind, uanset hvor mange der er i kø. “ja, det gør vi altid” siger jeg.
Dernæst fortæller hun at hun faktisk lige havde været ovre i X-butik og købe det samme fad, men hun var gået ind og returneret det igen da hun så at hendes veninde havde fået pakken en gave ind inde hos os i Bahne, ville hun hellere købe gaven hos os.

Pakker I altid gaver ind i din butik?

Ferie og kundeoplevelser

Jeg elsker at se og opleve mennesker 

På Hotel Douro Scala, hvor vi boede i 3 nætter, blev vi ofte betjent af denne unge mand. Han var både tjener i restauranten om aftenen og i poolbaren om dagen. Han kunne huske vores værelsesnummer, han hilste altid og ønskede en god dag, aften etc. Han var hjælpsom med “specialønsker”, når han kunne. Han havde en fantastisk rolig og ydmyg personlighed og ønskede absolut bare at gøre sit bedste og det gjorde han.
Derfor fik jeg lyst til at give ham personligt, lidt drikkepenge og “fangede” ham i poolbaren, hvor han var alene og takkede for hans gode service og gav ham lidt drikkepenge. Det var han tydeligvis ikke vant til, han slog blikket ned og sagde, han gjorde jo bare sit bedste og spurgte om han måtte give hånd som tak. Et rart og fast håndtryk.

Oplevet af Torben Lorentsen Juli 2022

Ingen kaffe og alligevel kaffe

kaffe

Da jeg er passioneret om gode kundeoplevelser med personlighed, kan jeg ikke lade være med at lægge mærke til de gode kundeoplevelser, som jeg selv får, når jeg er på ferie. Måske har du det også sådan?

På Sea Garden B&B i Peniche, hvor vi havde booket værelse, var der elkedel og tebreve på værelset. Vi spurgte om vi kunne få noget pulverkaffe, så vi kunne lave 2 kopper kaffe. Det havde de desværre ikke…der gik ca 3 minutter, så havde de været ude at købe 2 kopper “Take away” kaffe som de kom med til os. Det stod ikke på regningen…og blev leveret med et smil. Det er kundeoplevelse med nærvær.

Oplevet af Torben Lorentsen Juli 2022

Martina gør det…

relationer

– skaber relationer med kunderne

Helle og jeg var ude at spise på en Argentinsk restaurant, hvor vi fik rigtig god Ribeye (i rigelige mængder) 😃

Vi blev primært betjent af Martina, der udover at spørge ind til kød og stegning, var nærværende med sin smalltalk, der “pludselig” mundede ud i en snak om, at hun var fra Argentina osv.
Hun runder samtalen af med at sige: Jeg hedder Martina, hvad hedder I? …lige der bliver relationen lidt tættere, for næste gang vi kommer siger vi “Hej Martina” og føler os allerede mere “hjemme”.

Hvordan skaber du relationer med dine kunder?

Hvad skal være til stede for en god kundeoplevelse?

frisør

Produkt/ydelse – virksomhedens fysiske rammer – betjeningen – pris er ihvertfald nogle af dem der er vigtige.

Var de det ved min frisøroplevelse?

Pris: €11.90 = DKK 90 👍
Betjeningen: Augostino, der er fra Argentina, var både nærværende og interesseret i at høre om MIG 😃💚
Fysiske rammer: I love it 👏
Ydelsen: – vurder selv 😉

Oplevet af Torben Lorentsen Juli 2022

Gratis øl

øl og tøj

Den bedste kundeoplevelse jeg har haft I nyere tid var I XXXXX – tøjbutik, hvor ekspedienten tog sig tid til at gå med mig rundt i butikken og diskutere pasform, produktionen på- og kvaliteten af de varer, som jeg var interesseret i, mens vi drak en øl. Han gav mig også sit bud på hvad han syntes ville passe mig bedst, og sagde endda, at skulle pasformen være forkert på noget af det, som jeg havde købt, så skulle han nok give en øl mere.

En super god ide, at give kunden, øl, vin, kaffe, vand eller noget andet I hånden mens de går rundt og kigger.

Den bedste kundeoplevelse for en af deltagerne på online kurset “Vær dig selv og få glade kunder”

Henvender du dig til de kunder der kommer ind i din butik?

…se lige denne video om en oplevelse fra det virkelige liv…tror ellers det er en lækker rom…

Hvor lang tid går der, fra en kunde kommer ind i din butik, til du/I henvender jer til kunden?

Oplevet af Torben Lorentsen, maj 2022

Det der ekstra, jeg får som kunde…det gør altså noget ved mig.

omtale aftryk

På min fødselsdag besøgte vi min yndlingsrestaurant, hvor vi har været før, så Kiko genkender mig straks.
Jeg fortæller, at vi er her for at fejre min fødselsdag, så han gratulerer selvfølgelig.

Jeg bestiller 4 glas vin, som jeg aldrig har fået før og har talt med Kiko om tidligere. Da det er serveret går der et øjeblik og han kommer med snack og forklarer hvordan det skal spises til denne vin
– fedt med lidt af det der ekstra…

Vi får serveret forskelligt tapas og som sædvanlig, tjekker Kiko jævnligt om alt er som det skal være, med spørgsmål eller spørgende øjenkontakt og 👍

Da vi er færdige med tapas’en, strejfede tanken mig….hvorfor spørger de ikke om vi vil have dessert….det fik jeg hurtig en forklaring på, for pludselig stod der, min yndlingsdessert (Brownie med is) foran mig og forskellige desserter til alle
– fedt med meget af det der ekstra…

Aftenen blev vanen tro sluttet af med en brandy til hver “on the house”
– fedt med mere af det der ekstra…

Oplevet af Torben Lorentsen Juli 2022

Hun kom løbende ned ad gangen…

bauhaus

Medarbejderen i Bauhaus….

Jeg var i Bauhaus, for at købe nogle ting og da jeg overvejede en grill, var jeg selvfølgelig lige i “grillafdelingen” for at kigge. Jeg fandt en brochure på “Broil King” og spurgte om de også havde en på “Napoleon” (det skulle være en af de 2 mærker havde jeg besluttet). Ikke mindre end 2 medarbejdere var rundt i afdelingen for at se om de havde flere og måtte konstatere, at det havde de ikke. Jeg fortsatte rundt i byggemarkedet, for at finde de øvrige ting jeg skulle have.

Pludselig kommer hun løbende ned ad gangen, den ene medarbejder fra “grill afdelingen” og sagde jeg ledte lige lidt videre i vores skuffer og fandt denne her, som du skal have. Godt jeg fandt dig.

Ja, det må du nok sige – tusind tak for god kundeservice, der udelukkende skyldes medarbejderens personlighed.

Oplevet af Torben Lorentsen April 2022

Kontakt Passion360